اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

ستاره های تیم بسکتبال آویژه در مخمصه

  • کد خبر: ۱۷۶۷۰۹
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
ستاره های تیم بسکتبال آویژه در مخمصه
با نهایی شدن تصمیم آویژه برای کناره‌گیری از لیگ برتر بسکتبال حالا تکلیف آینده بازیکنان مشهدی این تیم چه می‌شود؟

باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان و وعده و وعید مدیران ورزش استان برای بازگرداندنش به عرصه تیم‌داری، دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای، کناره‌گیری قطعی‌اش از تیم‌داری در لیگ‌برتر فصل آینده را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «پس از اعلام رسمی هیئت‌مدیره باشگاه آویژه‌صنعت پارسای مشهد مبنی بر عدم حضور تیم بسکتبال این باشگاه در لیگ‌برتر بسکتبال کشور و متعاقب آن جلسات متعدد با مدیر کل محترم ورزش استان، اهالی محترم ورزش و بسکتبال و پیگیری خبرنگاران محترم رسانه‌های ورزشی، به استحضار می‌رساند تغییری در تصمیم این باشگاه ایجاد نشده و مالک و هیئت‌مدیره باشگاه مصمم به اجرای تصمیم اتخاذشده هستند تا با احداث یک مجموعه ورزشی ویژه بسکتبال، در جهت رشد و توسعه بیش از پیش بسکتبال استان گام‌های مؤثرتری بردارند.

امید است اداره‌کل ورزش استان و مدیران محترم شهری همکاری لازم را در جهت تسریع این حرکت ارزشمند به‌عمل‌آورند.» اکنون باید دید تکلیف هفت بازیکن مشهدی این تیم در فصل پیش روی لیگ‌برتر بسکتبال چه خواهد شد.

بسکتبالیست‌های مشهدی بی‌تیم شدند

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسای مشهد در طول ۱۰ سال حیاتش در لیگ‌های کشوری، از لیگ دسته‌دوم تا لیگ‌برتر، همواره بر استفاده از ترکیبی بومی اصرار داشت و معمولا هم هر سال بیش از نیمی از تیم را بازیکنان خراسانی تشکیل می‌دادند. پارسال هم آویژه‌ای‌ها در لیگ‌برتر از بین دوازده بازیکن، هفت بازیکن مشهدی در اختیار داشتند؛ مشهدی‌هایی که بعضی‌شان سال‌ها در این باشگاه توپ زده بودند و برخی هم محصول آکادمی همین باشگاه و فرش مشهد بودند.

حامد حسین‌زاده، نوید خواجه‌زاده، علیرضا مرتضوی، مجید صادقی، مهدی افخمی، فربد سعادت‌نیا و حسین محمدزاده هفت بازیکن مشهدی بودند که فصل پیش در ترکیب این تیم بودند و حالا باید برای فصل پیش رو تصمیم بگیرند؛ بازیکنانی که بیشترشان در جریان کشاکش تصمیم تیم‌داری‌نکردن آویژه در لیگ‌برتر نزد مدیران ورزش استان رفتند و از آن‌ها خواستار حمایت از باشگاه و کمک برای جلوگیری از عملی‌کردن این تصمیم شدند.

این تلاش حتی موجب شد تا برخی از آن‌ها پیشنهاد‌های دیگر لیگ‌برتری یا لیگ‌یکی‌شان را منوط به تصمیم نهایی آویژه کنند. حالا این هفت نفر باید در فرصت مانده فکری به حال آینده حرفه‌ای ورزشی‌شان کنند و سال آینده را در تیمی خارج از شهر مشهد توپ بزنند.

حسین‌زاده| مردی که مربی می‌شود

حامد حسین‌زاده، کاپیتان مشهدی و کهنه‌کار آویژه‌صنعت، بسیار پیش‌تر از این ماجرا‌ها و با پایان لیگ‌برتر در گفتگو با شهرآراورزشی بیان کرد که دیگر کفش‌هایش را خواهد آویخت و مسیر مربیگری را در پیش می‌گیرد. او پس از پیوستن سرجان ایوانوویچ، سرمربی فصل گذشته آویژه، به تیمی لبنانی، گزینه اصلی سرمربیگری تیم شهرش بود و حالا از این اتفاق ضرر خواهد کرد. البته حسین‌زاده آن‌قدر در لیگ‌برتر بوده و پیراهن تیم‌ملی را پوشیده است که همین حالا هم در میان اهالی بسکتبال کشور خواهان زیاد دارد و می‌تواند به‌سادگی مسیر جدید پیش رویش را پیدا کند.

خواجه‌زاده| آغاز دوباره برای ستاره‌شدن

نوید خواجه‌زاده، ستاره جوان آویژه، پایش به اردو‌های تیم‌ملی هم باز شد، اما افت نابهنگامش در یک سال گذشته سبب شد تا از فهرست نهایی تیم‌ملی در پنجره انتخابی خط بخورد. او حالا با توجه به کیفیت خوبی که دارد، می‌تواند در یکی از تیم‌های دیگر لیگ‌برتر بازی کند و طرف‌دار هم کم ندارد؛ بازیکنی که اگر سرحال باشد، نفوذهایش به زیر سبد مهارناپذیر است و همین ویژگی، او را به ستاره‌ای باکیفیت در بسکتبال کشور تبدیل کرده است. او اگر قدر خودش را بداند، یکی از ستاره‌های فصل آینده لیگ‌برتر خارج از مشهد خواهد بود.

مرتضوی| بازگشت به اصفهان و شاید جایی دیگر

علیرضا مرتضوی که در سال‌های گذشته همواره سال‌درمیان مشهد را ترک کرده و دوباره برگشته است، حالا می‌تواند با خیالی راحت باری دیگر به ذوب‌آهن برگردد. البته مرتضوی پیشنهاد‌های دیگری هم دارد، اما یکی از گزینه‌های محتمل حضور او در فصل آینده لیگ‌برتر، تیم ذوب‌آهن است.

صادقی| کاپیتان دوم روی سبد

مجید صادقی که فصل گذشته با آمدن حامد حسین‌زاده به مشهد نقش کاپیتان‌دوم تیم آویژه را به عهده گرفت، از بازیکنان قدیمی مشهد به شمار می‌آید که بسکتبالش را مدیون این شهر است. او به‌دلیل قد و قامت خوبش و پستی که بازی می‌کند، می‌تواند در لیگ‌برتر خواهان داشته باشد؛ هرچند در لیگ‌برتر فصل پیش کمتر به میدان رفته باشد. مجید صادقی توانایی‌های ویژه‌ای روی سبد دارد و اسلم‌دانک‌هایش در فصل گذشته بار‌ها سالن سجاد مشهد را به وجد آورد.

افخمی، سعادت‌نیا و حسین‌زاده| شاید لیگ یک!

مهدی افخمی، بازیکن قدیمی باشگاه آویژه، حکایتش با فربد سعادت‌نیا و حسین محمدزاده متفاوت است. سعادت‌نیا و محمدزاده جوان و اول راه هستند، اما افخمی سال‌ها در لیگ‌برتر و باشگاه آویژه توپ زده است و رفته‌رفته سنش بالا می‌رود. او شاید در فصل آینده حتی در لیگ دسته‌یک به میدان برود. البته سعادت‌نیا و محمدزاده هم به‌سبب جوانی و کمبود تجربه بعید نیست در لیگ‌یک به میدان بروند و با بالارفتن تجربه‌شان در سال‌های آینده دوباره لیگ‌برتری شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->